Tuesday, July 31, 2012

USA - cast prvni

Laguna Beach – Las Vegas – Zion NP – Bryce Canyon – Capitol Reef – Boulder ...

Let z Mexika do L.A. utekl rychle. Při vzletu jsme měli štěstí a viděli kouřící se Popokatepetl. Na palubě s náma byla nějaká slavná mexická skupina, se kterou se chtělo plno lidí vyfotit. Po přistání nás čekalo imigrační s ostrými úředníky, ale nakonec nás vpustili :) Berniemu pak akorát ještě na celní kontrole rozebrali batoh. U východu nás čekala Silvie, takže velké vítání a pak jsme hned vyrazili k ní domů do Laguna Beach, na jih od L.A., ca. hodinu jízdy po dálnici. Všude čisto, poklidno, nikde nikdo ... žádný virvajz jako na jihu :) U Silvie jsme si dali oběd, který nám uvařila a pak jsme pomalu začli plánovat náš společný výlet po národních parcích cestou z Kalifornie přes Nevadu, Utah, Colorado, do Arizony a zpátky. Odpoledne jsme se byli projít na pláž, večer poseděli na terase a poklábosili i se sousedy. Druhý den ráno po snídani jsme vyrazili směr Las Vegas. Silvie je mimochodem nadšená řidička a národní parky zná jako svoje boty, což pro nás bylo super! :) Cestou do Vegas jsme se stavili na Gyros nedaleko Death Valley, takže venku bylo vedro a v lokále zas skoro až moc zima z klimatizace :) Death Valley je mimochodem v této roční době masakr, teploty tam v červenci dosahují 120°F (ca. 48°C), měřeno ve stínu. Takže jsme si toto Údolí smrti nechali na jindy. V Las Vegas bylo taky dost vedro. Přijeli jsme odpoledne, ubytovali se v jednom z klasiků: v hotelu Luxor s černou pyramidou. Pak jsme se hned vydali na tzv. Strip (hlavní třída), z jednoho hotelu s kasinem do druhého... New Yorkem se Sochou svobody, Paříží s Eifelovou věží a Vítězným obloukem... a asi „nejpěknějším“ ze všech: hotelem Excalibur ve stylu středověkého hradu :)) Na druhou stranu jsme ale viděli i pár nových architektonicky velmi zajímavých kousků. Pod tou slavnou veží jsme si dali pizzu a pivo a totálně vyčerpaní (z vedra, davů lidí, kulturního šoku!!! :) jsme šli zpět, na pivo a spát. Nakonec jsme ani nezkusili štěstí v automatu. Chtěli jsme druhý den před odjezdem, ale zjistili jsme, že automaty už nejsou na mince nýbrž na jakési hrací karty, které bychom si museli jít někam koupit, tak jsme se na to vybodli. Las Vegas bylo zajímavé vidět a víckrát už mě tam nikdo nedostane :)
Druhý den jsme vyrazili dál do Zion NP, kde jsme si kromě přírodních krás, brodění se v řece a premiérovém setkání se s tarantulou naostro v přírodě, taky užili úžasný Bumbleberry Pie! :) Další den jsme navštívili Bryce Canyon a navečer ještě narychlo nádherný Capitol Reef. Pak jsme si dali večeři a další pie, tentokrát s pekanovými ořechy, bomba!:) Další den jsme se opět krásnou krajinou dopravili až do Boulder blízko Denveru, k Derekovi, Whitney a malému Luckymu Lů. Měli na nás připravené super hamburgery a k tomu pivo z místního malopivovaru :) Na druhý den jsme byli všichni na výletě v Rocky Mountains a pak se ještě projít po městě. V neděli jsme zajeli do Denveru a většinu času jsme strávili v úžasném přírodovědeckém a technickém muzeu. Večer jsme pak trochu slavili :) A zas to uteklo jako voda a přišlo loučení a cesta dál, tentokrát směrem do Arches NP, kde jsme měli štěstí na celkem šílenou podvečerní atmosféru s červeným světlem a černými mraky ...