Tuesday, July 10, 2012

San Agustin – Bogota – Guatemala City - Antigua

Ze San André jsme jeli několika autobusy do města San Agustin. Zde jsme spali v hostelu, který provozuje jeden pár z Francie a kromě dvou fajných psů mají taky úžasnou malou cukrárnu … to byly dobroty! :) První den jsme dopoledne sedli na koně a společně s naším průvodcem Carlosem navštívili okolní vykopávky – převážně kamenné sochy, částečně barevné, některé celkem fajně ujeté. Jízda na koni sama o sobě mezi kávovými a jinými plantážemi, kde všechno krásně kvete, byla taky fajn. V poledne jsme dorazili k velkému archeologickému parku plného dalších soch, kde jsme strávili zbytek dne. Druhý den, po dalších parcích, jsme pak večer jeli nočním autobusem do Bogoty – naše poslední zastávka v Kolumbii.
V Bogotě se nám líbilo i nelíbilo. Je to obrovské město (snad kolem 8 miliónů obyvatel), s celkem osobitým historickým centrem, kde jsme taky spali. Navštívili jsme plno muzeí, některá byla fakt super, např. muzeum zlata s největší sbírkou zlata v Jižní Americe. Jinak si ale člověk musí dávat fakt pozor, kde se pohybuje, všude v centru číhá nebezpečí přepadení, což jsme bohužel poznali i na vlastní kůži. Večer před odletem do Guatemala City, když jsme hledali nějaké místo, kde si dát večeři, tak nás přepadlo sedm týpků s noži, a to jen jeden a půl bloku od našeho hostelu! Tak jsme se jimi nechali prošacovat, u mě nenašli nic víc než pár drobných v kapse (naštěstí si nevšimli, že mám na nohou fungl nové tenisky, které jsem si ten den koupila ve slevě u Bati :)), Berniemu vzali peněženku s penězi a nakonec i bundu, kterou jim sám nabídnul výměnou za jeho cestovní pas, který mu sebrali (což bylo VELICE výhodné, když jsme druhý den ráno měli let do Guate..) Nevšimli si naštěstí kreditek a nakonec nevzali ani Bernieho hodinky, protože najednou zmizeli. Ufffff! Vylekaní jsme byli dost. Šli jsme hned zpátky do hostelu, mimo jiné se zeptat, proč nás nikdo nevaroval, že se přepadává i v této ulici. Tak jsme poslední den v Jižní Americe zůstali nakonec bez večeře, ale rádi, že to vlastně celkem dobře dopadlo :)
Ráno na letišti v Bogotě další jobovka. U check-in nám paní sdělí, že bez letenky z Guatemaly nebo z Mexika nemůžeme letět tam. Naše rezervace letu z Mexika do L.A. vytištěné z emailu jí nestačily (z nějakého důvodu ještě nebyla potvrzena platba kreditkou). Let z Aljašky zpátky do Evropy (který jsme mimochodem sehnali super levně) bohužel taky nestačil. Snažili jsme se to všelijak řešit, například novou koupí letu z Mexika do L.A. přímo na letišti..., ale nakonec jsme ten let do Guate propásli a přeložení na odpoledne nás stalo pár set dolarů navíc... to byly nervy... Bernie té podle našeho mínění totálně neschopné a arogantní paní u přepážky vynadal tak, že celá letištní hala plná lidí ztichla a otočila se naším směrem. Aspoň něco :) Takže jsme strávili několik hodin na letišti čekáním na odpolední let (aspoň jsme měli čas zajít na policii nahlásit naše přepadení).
Navečer jsme dorazili do Guate City a taxíkem z letiště dojeli k Oskarovi, který nás vřele přivítal společně s jeho maminkou a sestrou a my jsme byli tak rádi, že prozměnu potkáváme známé lidi (i když já jsem Oskara viděla jen jednou asi pět minut, když byl na návštěvě v Grazu), se kterými se dají vést i jiné rozhovory než typu „odkud jsi, odkud-kam cestuješ, jak dlouho, co děláš doma atd., které se často vedou v hostelech …:). Taky jsme si užívali, že prozměnu bydlíme u někoho doma a v žádném hostelu. Strávili jsme v Guatemala City tři dny, jeden z toho jsme byli v nedalekém malebném městečku Antigua. Bohužel jsme za celou dobu skoro vůbec neviděli sopky, které obklopují obě města, ale jinak jsme si to tam fakt užili.